Pokémon Ruby

a) Část - Hra

1. Začátek
Po animaci a vylezení z auta si promluvíš s matkou. Pak běž nahoru a nastav si hodiny.

2. Zachraň profesora
Vyjdi z domu. Octneš se ve svém novém domově-Mishiro Townu. Jdi do domu, který je napravo od vašeho = domov tvého protivníka. Vyjdi nahoru a uvidíš svého soupeře, jak si čte (nebo píše) knihu. Promluv s ním/ní, počkej až odejde a jdi severně ven z města. Uvidíš profesora, kterého ohrožuje Pokémon vypadající jako vlk. Doběhni k profesorovu pásku s pokébally a použij ho (tlačítko A). Teď si vybíráš svého prvního Pokémona (ze začátku je asi nejlepší ohnivý). Poraž Poocha, který ohrožoval profesora. Ten ti poděkuje a za odměnu ti dovolí nechat si pokémona, kterého sis předtím vybral. Rozhodni se, jestli mu dáš přezdívku. Profesor se znova rozkecá, a pak ti položí otázku, na kterou odpověz yes. Vyjdi z laboratoře, a vydej se ven z města.

3. Rival
Teď bys měl vidět vysokou trávu. Když do ní vejdeš, můžeš narazit na divoké pokémony, které teď ještě porazíš jednoduše. Velice brzo dojdeš do města jménem Kotoki Town. V něm je Pokécentrum(P.C.), Pokémart (shop) a také dva domy, které můžeš prozkoumat. Po vyléčení svého pokémona jdi severně, a vytrénuj si ho aspoň na úroveň 8. Pak se jdi znovu vyléčit a pokračuj v cestě na sever, dokud nepotkáš svého soupeře, se kterým svedeš trochu obtížnější souboj. Teď se vrať zpět k profesorovi do laboratoře. Dostaneš PokéDEX a 5 Pokéballů.

4. První stadión
Jdi na route 102 (z druhého města doleva), kde najdeš několik bojechtivých trenérů (poraz všechny, budeš potřebovat co nejvyšší úroveň). Boje s nimi jsou stále velmi lehké. O kousek dál narazíš na dva podivně vypadající stromy-na nich rostou plody, které můžeš dát svým pokémonům a oni je v případě potřeby během boje použijí bez ztráty kola! Brzo dojdeš do města Touka city, ve kterém je taky stadión ,ale s leaderem můžeš bojovat až budeš mít 4 odznaky. Když do stadionu vejdeš, přiběhne tam muž, který tě vyvede ven a ukáže ti, jak chytat pokémony. Teď v tomhle stadiónu víc neuděláš, takže jdi ven z města doleva. Dojdeš na pláž. Jdi severně do Touka forest. Když se v lese vydáš vlevo, budeš bojovat s trenérem, který má 6 velice slabých broučích pokémonů. Vydej se doprava, vyjdi z lesa, seber pokéball a vrať se zpátky k Bug catcherovi. Teď se vydej severně, vezmi další pokéball a odboč doprava. Narazíš na dva muže. Jeden se za tebe schová a s tím druhým (člen teamu Alpha) musíš bojovat (má Poocha na levelu 9). Poraz ho a člověk, kterého jsi zachránil ti cosi dá. Pokračuj dál po cestě, poraz dalšího Bug catchera (level 8)a vezmi pokéball, který je kousek od něj. Vyjdi z lesa severním směrem. Vydej se napravo. Narazíš na dva trenéry a na mostě tě čeká tvůj první boj 2vs.2. Za chvíli dojdeš do města Kanazumi Town. Pokud máš dobře vytrénované pokémony, tak se jdi vyléčit a jdi na sever do stadiónu. Zdejší trenéři bojují s kamennými pokémony, takže nasaďte vodu nebo trávu. Prví dva trenéři mají jen Geodudy, ale leader používá geoduda lv.11 a "jakýhosi kamennýho se zobákem" lv.15 (zvlášť na toho druhýho si dejte bacha, protože se umí léčit). Pokud ji porazíš, dostaneš 1500$ a svůj 1. odznak!

5. Záchrana ptáka
Vyjdi ze stadiónu, jdi doprava a uvidíš člena Teamu Alpha a toho člověka, kterýho jsi zachránil v Touka forest. Ten k tobě přiběhne a začne cosi kecat. Pak jdi doprava do oblasti s několika trenéry, kde si vytrénuj svoje pokémony (měj aspoň 2 silnější). Vejdi do jeskyně, která je úplně napravo (je v ní taková zelená mlha). Jdi nahoru, vezmi si pokéball a dej se doprava. Po pár krocích narazíš na člena Teamu Alpha, kterému dej co proto. Pak přijde jakejsi starej chlápek, kterej si vezme svého ptačího pokémona. Jdi zpět do Kanazumi a znovu si promluv s tím chlápkem, který tě tam poslal-zavede tě do budovy a dá ti Poké-Navi (bude v batohu) taky dostaneš greatball. Pak jdi do domu nalevo od Pokécentra a promluv s chlápkem-dostaneš HM 01-CUT Použij ho na některého ze svých pokémonů, jdi zpátky k jeskyni a použij ho na takovej ten malej stromek. Můžeš bojovat s dalšími dvěma trenéry. Nastal čas pro další stadión! Vrať se zpět na pláž před Tokua forestem a vejdi do domu, před kterým stojí loď. Uvidíš toho starýho chlápka jak běhá za svým pokémonem. Promluv na něj a na jeho otázku odpověz YES. Vezme tě na ostrov Muro, na kterém je druhý stadión. Prostě se dojdi vyléčit a vlez do stadiónu. Teď to bude trochu těžší, protože všude (s vyjímkou malé oblasti kolem tebe) je naprostá tma. Jdi nahoru a doprava a poraz trenéra. Světlo se ti trochu rozšíří. Jdi nahoru a doleva a poraz dalšího trenéra. Pak jdi pro změnu nahoru a pak doleva a poraz dalšího trenéra. Jdi doprava a nahoru a bojuj s leaderem. Má Machpoa lv. 17 a libovolného bojového pokémona lv. 18. Po vítězství dostaneš 2. odznak a TM 08.

6. Kaima
Vyjdi ze stadiónu a jdi doprava, nahoru a zase doprava. Dojdeš k jeskyni. Vejdi do ní a promluv s chlápkem, který ti dá HM 05-FLASH! Použij ho na pokémona, jdi doleva a sejdi po žebříku dolů. Použij Flash. Pak prostě projdi jeskyní k východu, který je vlevo dole na stejném patře, jako ten chlápek, co ti dal Flash. Dostaneš se do místnosti, ve které je starší chlápek, který ti cosi dá a pak odejde. Vyjdi z jeskyně stejnou cestou a jdi zpět k lodi. Děda ti dá na výběr ze tří možností. Vyber tu prostřední. Dojedete na pláž s několika trenéry, které všechny porazte. Jdi na sever do města Kaina. Najdi budovu, kterou blokují členové Alpha teamu. Pak vejdi do budovy, která je pod ní a promluv si s mužem u stolu. Vrať se k budově, která byla předtím zablokovaná a vejdi dovnitř. Promluv si s členem teamu Alpha, který stojí naproti tobě a pak vyjdi po schodech nahoru a promluv si s chlápkem u počítače. Poraz 2 členy Alpha teamu, kteří opustí město. Chlápek u počítače ti cosi dá a odejde. To je z tohoto města vše.

7. Návrat Rivala
Jdi na sever a pak doleva (cestou potkáš několik trenérů a čeká tě další boj 2na2), pak jdi doprava, poraz trenéra, ulož si hru a jdi na sever. Po pár krocích narazíš na svého soupeře/ku. Tentokrát má 3 pokémony - lv. 18 nevímjakej; lv. 20 evoluce startovního pokémona a lv. 18 "taková ta želva" . Poraz ji a pokračuj v cestě severním směrem. Dojdeš do města Kinsetsu. Nejdůležitější věcí v tomto městě je obchod s koly nahoře vpravo. Vejdi dovnitř a promluv si s mužem vlevo a odpověz yes-dostaneš kolo. V batohu je v největší části. Můžeš si ho nastavit na tlačítko select.

8. Elektrický stadion
Teď se můžeš získat třetí odznak. Pokud chceš mít velkou výhodu, doporučuju použít dobře vytrénovaného geoduda. Vejdi dovnitř, stoupni na blesk na podlaze, poraz trenéra, stoupni na další blesk atd., dokud se nedostaneš ke starému leaderovi. Má Magnemita, Voltorba (bacha na selfdestruct) a Magnetona. Jakmile ho porazíš, tak si promluv s mužem v domě vlevo dole. Dostaneš HM 06- ROCK SMASH. Když ho naučíš pokémona, můžeš rozbíjet takové ty malé naprasklé kameny. Jdi severně po cestě mezi kopci a stromy a brzo dojdeš ke dvěma takovým kamenům. Rozbij je a pokračuj severně. Po chvíli dojdeš k místu kde začíná písek a když se tam pokusíš vejít, budeš zastaven písečnou bouří. Pokračuj teda vlevo (pozn. Je tam dost trenérů, takže se nezapomeň průběžně léčit). Dojdeš do místa, kde všechno řve :-). Když přejdeš kopec a dáš se doprava, narazíš na členy Alpha teamu, kteří blokují cestu. Ignoruj je a jdi doleva a do jeskyně, která je velice jednoduchá. Prostě najdi východ a za chvíli se octneš ve městě Hajitsuge Town. Tady nemůžeš dělat skoro nic, jenom se jdi vyléčit a koupit si potion a greatbally. Opusť město, přejdi most a najdi cestu do jeskyně (cestou potkáš celkem silného trenéra). Vejdi do jeskyně, jdi dolů. Uvidíš vědce. Promluv s ním, tým Aqua/Magma si promluví s tebou a pak urychleně odejde. Promluv si znovu s vědcem a odejdi.

9. Horké jarní nebe
Jdi zpět k cestě blokované dvěma členy Aqua/Magma Teamu. Vejdi do budovy a promluv si s ženou, abys mohl jít do lanovky. Skončíš u vrcholku hory. Když vystoupíš, poznamenáš cosi jako že členové Teamu Aqua a Teamu Magma bojují. Projdi kolem nich na vrcholek hory. Budeš bojovat se dvěma členy Aqua/Magma Teamu a potom s velitelem. Promluv si s jakousi zářící věcí a jdi dolů k úpatí, kde je cesta do města Fuen Town. Vejdi do jednoho z domů na západní straně města a od kohosi dostaneš HM 04-STRENGTH. Teď jdi do stadionu. Jsou v něm takové malé pružinky, na které když stoupneš, tak tě hodí jinam. Prostě sleduj, kam se máš dostat (blízko středu), a brzo se utkáš o čtvrtý odznak v zápase s ohnivými pokémony. Už máš polovinu odznaků! Vrať se zpět do Touka City (tam, kde jsi předtím nemohl bojovat), vejdi do stadionu a uvidíš dvoje dveře. Vejdi dovnitř (kterýmikoli z nich) a skončíš v místnosti s trenérem. Poraz ho a jakési dvě věci vzadu otočí dveře. Vejdi do dalších a opakuj to znovu... Brzo skončíš v místnosti, ze které už žádné jiné dveře nevedou. Tohle je leader. Používá normální pokémony, takže použij bojové útoky. Vejdi do domu nalevo od stadionu. Dostaneš HM - SURF. Nauč ho vodního pokémona a připrav se na první plavbu! Jdi zpět do Kinsetsu City, dojdi úplně doprava, použij Surf na vodu a přeplav na druhou stranu.

10. Návrat Teamu
Jdi po stezce vedoucí severním směrem a skončíš u velké budovy s mostem vedoucím vpravo. Teď je most blokován členy Aqua/Magma Teamu, takže vejdi do budovy. Pokud se budeš potřebovat vyléčit, tak jdi do místnosti úplně vlevo a požij postel. Jdi doprava a poraz několik členů Teamu, vyjdi po schodech nahoru a znovu poraz několik členů a velitele. Jdi se vyléčit, vyjdi z budovy a přejdi přes předtím zablokovaný most. Octneš se ve městě Hiwamaki City. Je to "dům na stromě" , takže jen vylez po žebříku a jdi doprava. Pokud se pokusíš jít do stadionu, budeš zadržen TajemnouSilouObrovskéMoci™. Jdi teda doprava a přejdi velký most. Potkáš tam muže, se kterým promluv. Řekne ti, že ten, kdo tě zablokoval byl Kecleon. Potom odejde a přijde Kecleon. Budeš s ním bojovat (lv. 30, lehký)a pak dostaneš cosi, co ti umožní zbavit se kekleona. Jdi zpátky ke stadionu a promluv na Tajemnou Sílu Obrovské Moci™-promění se v kekleona a zmizí. Vejdi dovnitř. Zdejší leader používá ptačí pokémony, takže použij elektřinu.

11. Můžeš lítat
Odejdi ze stadionu a prohledej okolní budovy a najdeš HM 02-FLY. Nauč ho lítajícího pokémona. Odteď můžeš lítat do všech měst, která jsi navštívil (byl jsi v nich v Pokécentru). Vrať se na most, na kterém jsi se dozvěděl o Kecleonovi a pokračuj po cestě. Za chvíli budeš opět bojovat se svým Rivalem, od kterého dostaneš pokémona, který se mění podle počasí. Pokračuj dál a uvidíš 3 členy A/M Teamů, kteří jdou pryč. Skončíš u Safari, do kterého můžeš jít. Ze všeho nejdřív ale jdi dolů, doplav do středu a najdi místo, do kterého můžeš vejít. Jdi na nejvyšší poschodí, propadni se dolů dírami v podlaze a vyjdi východem vlevo. Dojdi na vrchol kopce, poraz všechny členy A/M Teamu a promluv se všemi lidmi. Leť zpátky do Kaina City a zamiř severně. Za chvíli dojdeš k domu, kolem kterého stojí velký dav. Promluv si s chlápkem, který blokuje dveře a odejde. Vejdi dovnitř a skonči tím, že tentokrát nebudeš bojovat se šéfem A/M teamu. Jdi zpět do Minamo City (napravo od Safari) A připrav se na boj. Jdi do veliké budovy na vrcholu města (Hlavní obchod) a promluv si s Rivalem. Tentokrát má 4 pokémony a bude to trochu těžší. Jdi na pláž a plav severně do jeskyně. Projdi ji a poraz člena A/M Teamu, který stojí u ponorky. Šéf tentokrát zdrhne v ponorce, tak můžeš odejít (pozn. Když půjdeš pravou cestou, narazíš na 4 pokébally. Dva z nich jsou Electrodi a jeden z nich je MASTER BALL. Nezapomeň na něj!)

12. Sedmý odznak
Vyplav ze skrýše a dej se doprava (předtím zablokováno) do Tokusane City. Není tam nic zvláštního, kromě stadionu. Prostě se jdi vyléčit a jdi dovnitř. Tentokrát se budeš klouzat J, ale na rozdíl od R/B/Y ti nebude trvat 400 let než najdeš správnou cestu. Musíš zmáčknout 4 tlačítka, z nichž každé změní směr šipek v jedné řadě. Jakmile zmáčkneš všechny 4, můžeš jít cestou vyznačenou červenými šipkami za leaderem. Čeká tě unikátní boj 2na2 proti Moon a Sun type pokémonům. Jakmile vyhraješ, jdi ven a promluv si s obyvateli-dostaneš HM 08-DIVE. Použij jej na vodního pokémona a můžeš se potápět na tmavě modrých místech ve vodě. Zamiř do Rune, města s osmým stadionem. Aby ses tam dostal, musíš se potopit a proplavat podvodní jeskyní. V Rune teď nemůžeš nic udělat, tak zamiř na Route 128, potop se a najdi poslední skrýš A/M Teamu. Čeká tě trochu těžší jeskyně s několika hádankami. Cestu popíšu za chvíli. Jakmile se dostaneš na konec, spatříš pokémona Groudon nebo Kyogre (záleží na tvé verzi: Kyogre - Sapphire/ Ruby - Groudon) Šéf s tebou bude bojovat a jakmile ho porazíš, pokémon uteče. Octneš se venku z oceánu. Leť zpět do Rune. Jdi doleva a uvidíš dva lidi, kteří spolu mluví. Ukážou ti cestu do jeskyně (velice jednoduchá, zvlášť když máš Flash), ve které se skrývá pokémon, který předtím uprchl. Můžeš ho chytit Masterballem, ale ten si doporučuju šetřit až na latiose nebo latiase. Cestou zpět nezapomeň vzít HM 07-WATERFALL a jdi do osmého stadionu. Tohle je jeden z nejlehčích stadionů. Jakmile vejdeš na led, musíš vejít na každou část ledu a skončit na dně rampy bez toho, abys na některý ze čtverců šlápl dvakrát. Rampa se přemění ve schody a můžeš pokračovat. Když se ti to nepovede, spadneš do místnosti, kde budeš muset čelit několika trenérům. Jakmile se dostaneš nahoru, budeš bojovat s leaderem, který používá vodní pokémony. Jakmile ho porazíš, získal jsi VŠECH OSM ODZNAKŮ

13. Elita
Jdi zpět k oceánu a plav doprava do doby, než narazíš na obrovský vodopád. Použij Waterfall, vyplav nahoru a octneš se u jeskyně, u které je blízko Pokécentrum. V jeskyni jsou trenéři i pokémoni silnější než kdekoli jinde. Potřebuješ aspoň 3 pokémony lv. 55+ , ale spíš ještě silnější. Jakmile vyjdeš z jeskyně, octneš se v obrovské budově-Pokémonní lize. Nakup HODNĚ Revive a Full Restore atd. BACHA! Nejslabší pokémon v lize má lv. 46, nejsilnější lv. 58! Pokud porazíš Elite Four a Šampióna, přijde profesor a Rival. Nech je se vykecat a počkej, až tě profesor odvede do místnosti, ve které budete ty a tvoji pokémoni zapsáni do historie Pokémonní ligy!

Vychutnej si titulky. Skvělá práce!

Po titulkách se znovu octneš doma. Sejdi dolů a uvidíš, jak se tvá matka baví s trenérem z 5. stadionu. Dostaneš od něj lístek na loď. Leť do města s Hlavním obchodem a zamiř do přístavu. Bude tam čekat velká loď, která tě vezme na ostrov na kterém stojí Battle Tower.

b) Část - Bludiště a hádanky

Druhý stadion ( Bez světla )
5x nahoru,6x vpravo ( Trenér ),7x nahoru,6x vlevo,1x vpravo, 4x vlevo ( Trenér ), 4x vpravo, 7x nahoru, 5x vlevo ( Trenér ), 8x vpravo, 4x dolů. 5x vpravo, 6x nahoru ( Leader )

Čtvrtý stadion ( Vymršťovadla )
Začátek, 3 vlevo 1 dolů, 3 nahoru 4 vlevo 1 nahoru, 3 nahoru 1 vpravo, 3 nahoru 2 vlevo, 5 nahoru 1 vpravo, 4 nahoru 2 vpravo, 5 vpravo, 3 dolů 4 vlevo 1 dolů, 8 dolů
( Leader )

Šestý stadion
1 nahoru, 3 vpravo, 3 nahoru, 12 vpravo, 1 nahoru, 1 vlevo, 1 dolů, 1 vpravo, 1 nahoru, 2 vlevo, 6 nahoru, 3 vpravo, 3 dolů, 3 vlevo, 4 nahoru, 1 vlevo, 1 dolů, 1 vpravo, 3 dolů, 3 vpravo, 3 nahoru, 5 vlevo, 1 dolů, 4 vlevo, 1 nahoru, 1 vlevo, 7 nahoru, 7 vpravo, 2 nahoru, 2 vpravo, 1 nahoru, 1 vlevo, 1 dolů, 2 vpravo, 1 nahoru, 2 vlevo, 2 nahoru, 3 vlevo, 8 dolů, 2 vpravo, 5 nahoru, 2 vpravo, 3 nahoru, 5 vlevo, 2 dolů, 8 vlevo, 1 nahoru ( Leader )

Osmý stadion
(L=Vlevo, R=Vpravo, U=nahoru, D=dolů)

6U, 1R, 1U, 2L, 1U, 1R, 3U, 3L, 2U, 2R, 1D, 3R, 1D, 1R, 2U, 3L, 3U, 2R, 1U, 2R, 1D, 1R, 3U, 2L, 1D, 1L, 1U, 1L, 2D, 2L, 1D, 1L, 1U, 1L, 1D, 1L, 1U, 1L, 2U, 1R, 1D, 1R, 1U, 1R, 1D, 1R, 1U, 1R, 3U ( Leader )

© 2010 Všechna práva vyhrazena.